Læringsmål 1
1
Jeg læser tallene fra 0 til 20.
2
Jeg angiver, hvilket tal, der kommer lige før og lige efter et tal fra 0 til 20.
3
Jeg placerer tal fra 0 til 20 i rækkefølge.
Læringsmål 2
1
Jeg angiver 10’er og 1’ere med centicuber.
2
Jeg opdeler i 10’ere og 1’ere ved først at tegne ringe om mængder med 10.
3
Jeg angiver 10’ere og en’ere ud fra talværdier.
Læringsmål 3
1
Jeg sorterer længder og højder ved at først at bestemme længder ved hjælpe af fx centicuber.
2
Jeg tæller antal og angiver den største og mindste mængde.
3
Jeg vurderer længder og højder ud fra tegninger og sorterer ved angivelse af talværdier fra 1 til 4.
Læringsmål 4
1
Jeg bruger begreberne over, under og ved siden til at beskrive genstandes placering.
2
Jeg bruger begreberne til højre og venstre for til at beskrive genstandes placering.
3
Jeg sorterer genstande i forhold til forskellige kategorier som fx vægt, varme, hårdhed og temperatur.