Læringsmål 1
1
Jeg adderer og subtraherer med brug af strategier byggende på tælling med støtte i hjælpemidler.
2
Jeg adderer og subtraherer med brug af forskellige strategier.
3
Jeg adderer og subtraherer med valg af strategi mellem flere afhængig af opgavens type.
Læringsmål 2
1
Jeg vælger regneart i situationer indeholdende enten addition eller subtraktion.
2
Jeg vælger regneart i situationer indeholdende sammensatte regneudtryk af både addition og subtraktion.
3
Jeg vælger regneart i situationer fra hverdagen indeholdende flere sammensatte regneudtryk.
Læringsmål 3
1
Jeg kan løse regnehistorier sammensat af udtryk med både + og –
2
Jeg formulerer regnehistorier med brug af i sammensatte regneudtryk af + og –
3
Jeg formulerer og præsenterer egne regnehistorier indeholdende sammensatte regneudtryk med + og – fra egen hverdag.
Læringsmål 4
1
Jeg anvender lommeregner til kontrol og fx undersøge, hvilket tal minus 9 giver 11.
2
Jeg indsætter tal i celler i forprogrammerede og selvrettende regnearksfiler.
3
Jeg undersøger hverdagssituationer fx indkøb ved at indsætte tal, tekst i celler i forprogrammerede regnearksfiler og aflæser resultat.
Læringsmål 5
1
Jeg finder og kan opstille enkle systemer i talrækker med addition eller subtraktion af samme tal fx 1 – 3 – 5 og 9 – 6 – 3.
2
Jeg finder og kan opstille systemer i talrækker, hvor både addition og subtraktion indgår fx 2 – 5 – 3 – 6 – 4.
3
Jeg finder og kan opstille komplicerede systemer i talrækker med både addition og subtraktion, fordoblinger, halveringer sker eller hvor ikke kun det forrige tal indgår fx 1 – 2 – 3 – 6 – 12.