Læringsmål 1
1
Jeg læser og skriver 2- og 3-cifrede tal med støtte i tælleremser.
2
Jeg læser og skriver 3-cifrede tal.
3
Jeg læser og skriver 3- og 4-cifrede tal.
Læringsmål 2
1
Jeg sætter 2 og enkelte 3-cifrede tal i rækkefølge med støtte af fx tallinje og fortsætter talrækker uden overgange – fx 34, 35, 36 …
2
Jeg sætter 3-cifrede tal i rækkefølge og fortsætter talrækker med og uden overgange – fx 139, 140, 141 …
3
Jeg sætter med sikkerhed 3- og 4-cifrede tal i rækkefølge og fortsætter med sikkerhed talrækker med og uden overgange – fx 190, 200, 210 …
Læringsmål 3
1
Jeg adderer og subtraherer tal ved hovedregning med enere, hele tiere og hele hundreder ud fra pladsværdi af typen:
450 + 100 = 550
og
320 – 10 = 310
2
Jeg adderer og subtraherer tal ved hovedregning med enere, tiere og hundreder ud fra pladsværdi og uden overgang af typen:
900 + 20 + 4 = 924
og
789 – 60 = 729
3
Jeg adderer sikkert tal ved hovedregning ud fra pladsværdi af typen:
565 + 3 + 30 = 598
Læringsmål 4
1
Jeg afrunder til hele 10’ere med støtte i afrundingstabellen i elevbogen.
2
Jeg afrunder til hele 10’ere ved at anvende afrundingsregel om at aflæse enerne, om der rundes op eller ned.
3
Jeg afrunder sikkert til hele 10’ere.