Læringsmål 1
1
Jeg angiver omkreds ved at tælle antal enheder rundt om rektangler.
2
Jeg angiver omkreds ved at måle eller addere sidelængder på rektangler.
3
Jeg forklarer og angiver omkreds ved at fordoble sum af to sider på rektangler eller viser måder, hvorpå omkredsen kan findes på ting i hverdagen.
Læringsmål 2
1
Jeg angiver areal ved at tælle hele antal tern i rektangler.
2
Jeg angiver areal ved at tælle hele og halve antal tern på kvadratnet.
3
Jeg angiver areal af rektangler ved at multiplicere sidernes længder og areal af figurer fra hverdagen ved hjælp af kvadratnet.
Læringsmål 3
1
Jeg stiller visere og læser klokkeslæt med hele og halve timer på analoge og digitale ure.
2
Jeg stiller visere og læser klokkeslæt med hele, halve og kvarte timer på analoge og digitale ure.
3
Jeg stiler visere og læser sikkert klokkeslæt med hele, halve og kvarte timer på analoge og digitale ure samt enkelte andre klokkeslæt.
Læringsmål 4
1
Jeg giver eksempler på mål fra hverdagen med enheder – fx kilogram og meter.
2
Jeg giver eksempler på mål fra hverdagen indenfor længde, vægt, tid og areal ud fra tal og enhed med en værdi.
3
Jeg giver eksempler på mål ud fra tal og enhed indenfor længde (mm, cm, m), vægt (g, kg), tid (timer, min. og sek.) og areal (cm2).
Læringsmål 5
1
Jeg anvender måleredskaber afhængig af oplægget.
2
Jeg vælger mellem forskellige måleredskaber.
3
Jeg vurderer måleredskab ud fra den specifikke situation og krav om præcision.