Læringsmål 1
1
Jeg kender til flere strategier, men foretrækker oftest at anvende én bestemt strategi for hver af regnearterne, der støtter visuelt eller med konkreter.
2
Jeg anvender og vælger mellem et par forskellige strategier.
3
Jeg vurderer og vælger den bedst mulige strategi blandt flere i situationen.
Læringsmål 2
1
Jeg indsætter ved efterprøvning regnetegn i regneudtryk, indtil givent facit kommer til at passe.
2
Jeg ræsonnerer og efterprøver ved indsættelse af regnetegn i regneudtryk med 2 forskellige regnetegn for at opnå et givent facit.
3
Jeg ræsonnerer mig ud fra facit frem til indsættelse af regnetegn i regneudtryk med op til 3 forskellige regnetegn for at opnå et givent facit.
Læringsmål 3
1
Jeg finder system i enkle talrækker ved gæt og afprøvning og udvikler selv talrækker med én regneart.
2
Jeg finder system i talrækker, hvor der er brugt flere regnearter og udvikler selv talrækker med flere regnearter.
3
Jeg undersøger med systematik komplekse talrækkers udvikling og udvikler selv talrækker med brug af flere forskellige regnearter.
Læringsmål 4
1
Jeg forbinder regneudtryk med hverdagssituationer i en illustration.
2
Jeg forbinder illustration, skriftlige beskrivelser og regneudtryk.
3
Jeg afkoder fagord og hverdagssituationer, der kendetegner de forskellige regnearter, og skriver regneudtrykket, der svarer til.
Læringsmål 5
1
Jeg skriver tal og facit fra en regnehistorie med få oplysninger og skriver egne regnehistorier.
2
Jeg skriver regneudtryk og facit ud fra en regnehistorie med flere oplysninger og skriver egne regnehistorier med brug af fagbegreber for regnearterne.
3
Jeg udvælger tal, skriver regneudtryk og facit og benævnelse i mere komplekse regnehistorier og skriver egne regnehistorier med stor variation.