Læringsmål 1
1
Jeg fordeler en mindre bunke konkrete materialer ved at fordele i et antal bunker en ad gangen.
2
Jeg fordeler tal ved at fordele flere, fx 2 konkreter ad gangen suppleret med støtte af egne noter.
3
Jeg fordeler uden støtte i konkrete materialer, fx ved hjælp af tabeller og egne noter.
Læringsmål 2
1
Jeg bestemmer rest som bunken, der er tilbage efter fordeling af konkreter.
2
Jeg bestemmer rest ved støtte af noter eller tegninger af fordelinger.
3
Jeg bestemmer rest ved brug af hovedregning, fx tabeller og beregnet forskel.
Læringsmål 3
1
Jeg udvælger strategier, der består af mange ens trin, fx +/-2 af flere omgange.
2
Jeg udvælger strategier, der består af flere, men forskellige trin, fx +/-2 +/- 5, +/- 10.
3
Jeg udvælger hurtigt den smarteste og hurtigste strategi til et givent stykke og skriver notater med få trin med variation.
Læringsmål 4
1
Jeg skriver facit for enkle regnehistorier og formulerer egne korte regnehistorier med plus, minus og fordeling.
2
Jeg løser regnehistorier og viser regneudtryk og formulerer egne regnehistorier med plus, minus og fordeling med brug af fagbegreber.
3
Jeg løser komplekse regnehistorier med regneudtryk og benævnelser og formulerer egne regnehistorier med plus, minus og fordeling med variation og brug af fagbegreber.