Læringsmål 1
1
Jeg siger fx, “gange er det modsatte af dele” uden forklaring.
2
Jeg forklarer konkrete regnestykkers facit med et regnestykke af modsat art
Fx, 20 : 4 er 5 fordi 5 * 4 er 20
3
Jeg forklarer ved hjælp af flere repræsentationer, giver fx både regnestykker, eksempler og tegninger, der passer til, og anvender viden ved beregninger.
Læringsmål 2
1
Jeg giver svar på multiplikationsstykker fra den lille tabel, fx 2 ∙ 4 og 3 ∙ 4, samt tæller og tegner mig frem ved andre regnestykker.
2
Jeg giver svar på en del multiplikationsstykker fra den lille tabel, fx 6 ∙ 6 og 5 ∙ 7, samt regner mig frem eller bruger remser ved andre regnestykker.
3
Jeg giver svar på multiplikationsstykker fra den lille tabel uden brug af remser eller opstilling af regnestykker.
Læringsmål 3
1
Jeg løser divisionsstykker ved fordelinger af konkret materiale.
2
Jeg løser nogle divisionsstykker ved omvendt brug af den lille tabel og andre ved fordeling af konkreter eller skriftlige notater, fx stregsystem.
3
Jeg løser hurtigt og sikkert divisionsstykker med brug af hovedregning.
Læringsmål 4
1
Jeg halverer og fordobler med konkreter og tælling.
2
Jeg fordobler og halverer de fleste tal uden brug af tælling og konkreter.
3
Jeg fordobler og halverer alle tal fra 0-50 i hovedet.
Læringsmål 5
1
Jeg skriver enten tallene eller facit ud fra en regnehistorie og finder antal på en illustration, der passer til et givent regneudtryk.
2
Jeg skriver regneudtryk og facit ud fra en regnehistorie og fortæller egne regnehistorier.
3
Jeg udvælger oplysninger blandt flere i regnehistorier, skriver regneudtryk, der svarer til, og digter egne regnehistorier.