Læringsmål 1
1
Jeg omskriver en tabel til en graf.
2
Jeg omskriver en tekst til en tabel.
3
Jeg omskriver en tekst til graf ved at anvende en tabel undervejs.
Læringsmål 2
1
Jeg forklarer, hvilken betydning koefficientens har for grafens udseende, inden denne tegnes.
2
Jeg opstiller funktionsudtryk for lineære sammenhænge, som er beskrevet ud fra tekst.
3
Jeg beskriver betydningen af koefficienten a og konstanten b i lineære funktionsudtryk.
Læringsmål 3
1
Jeg konstruerer ligningssystemer grafisk i samme koordinatsystem.
2
Jeg anvender grafers skæringspunkter til at vælge den hensigtsmæssige model.
3
Jeg forudsiger, hvilken model, der er mest hensigtsmæssig over tid inden det endeligt bestemmes ved aflæsning af skæringspunkt.
Læringsmål 4
1
Jeg beskriver forskelle og ligheder ved to grafer, som viser samme udvikling.
2
Jeg konstruerer grafer og ændrer efterfølgende på aksernes indstilling for at repræsentationen passer til et bestemt budskab.
3
Jeg konstruerer grafer ud fra et givent budskab.