Læringsmål 1
1
Jeg forklarer, hvad et matematisk ræsonnement er.
2
Jeg gennemfører et matematisk ræsonnement ved at vise, at noget gælder for flere tilfælde.
3
Jeg gennemfører et matematisk ræsonnement ved at vise, at noget gælder for flere tilfælde, og at det også gælder generelt.
Læringsmål 2
1
Jeg anvender regneregler for et udtryk i parentes divideret med et enkelt led.
2
Jeg beregner et udtryk i parentes divideret med et enkelt led ved at anvende CAS.
3
Jeg forklarer, hvorfor den distributive lov for division gælder.
Læringsmål 3
1
Jeg sætter en fælles faktor for flere led uden for en fælles parentes enten manuelt eller ved brug af CAS.
2
Jeg reducerer udtryk med en variabel, som indeholder flere led med rødder.
3
Jeg omskriver algebraiske udtryk, som indeholder enten rødder eller potenser ved brug af alle regneregler med henblik på at reducere udtrykket.
Læringsmål 4
1
Jeg multiplicerer to toleddede størrelser med hinanden ved brug af geometrisk repræsentation eller ved at gange ind i parenteserne.
2
Jeg beregner kvadratet på en toleddet størrelse ved valgfri fremgangsmåde.
3
Jeg forklarer, hvordan man multiplicerer to toleddet størrelser med hinanden.