Læringsmål 1
1
Jeg beskriver betydningen af forskellige deskriptorer, som anvendes i enkeltobservationer og grupperede observationer.
2
Jeg beskriver betydningen af kvartiler og kvartilsæt.
3
Jeg beskriver data i enkeltobservationer og grupperede observationer ud fra relevante deskriptorer.
Læringsmål 2
1
Jeg planlægger en statistik undersøgelse.
2
Jeg foretager med udgangspunkt i egen indsamlet data en statistik behandling af enkeltobservationer.
3
Jeg foretager med udgangspunkt i egen indsamlet data en statistik behandling af grupperede observationer.
Læringsmål 3
1
Jeg konstruerer et boksplot i GeoGebra ud fra uordnede data.
2
Jeg aflæser kvartilerne i et boksplot og forklarer, hvad disse siger noget om.
3
Jeg analyserer data med udgangspunkt i et boksplot og relevante deskriptorer.
Læringsmål 4
1
Jeg nedskriver alle kombinationer for en hændelse på en usystematisk måde.
2
Jeg nedskriver alle kombinationer for en hændelse på en systematisk måde og ved brug af et tælletræ eller et tællerektangel.
3
Jeg anvender en hensigtsmæssig model til at finde frem til antallet af kombinationer.
Læringsmål 5
1
Jeg beskriver forskellen på en ordnet og en uordnet stikprøve.
2
Jeg beregner sandsynligheden af ordnede og uordnede stikprøver.
3
Jeg forklarer og beregner modsatte hændelser.