Læringsmål 1
1
Jeg omskriver algebraiske udtryk bestående af få led uden brug af CAS og med brug af CAS ud fra vejledning.
2
Jeg omskriver algebraiske udtryk med flere led, parenteser og ved anvendelse af de fire regningsarter både med og uden brug af CAS.
3
Jeg omskriver komplekse algebraiske udtryk ved fx at sætte på fælles brøkstreg samt reducere udtryk med potenser og rødder.
Læringsmål 2
1
Jeg læser og forstår kvadratsætningerne ved hjælp af den kommutative og den distributive lov.
2
Jeg sætter mig ind i et bevis for kvadratsætningerne ved hjælp af den kommutative og den distributive lov.
3
Jeg anvender den kommutative og den distributive lov til at udlede kvadratsætningerne.
Læringsmål 3
1
Jeg forklarer, hvordan jeg har løst et problem.
2
Jeg argumenterer for valg af problemløsningsstrategi og sammenligner forskellige løsningsstrategier.
3
Jeg reflekterer over min egen metode til problemløsning.
Læringsmål 4
1
Jeg beregner omkreds og areal af sammensatte figurer ved at indsætte værdier for de variable størrelser.
2
Jeg opstiller et algebraisk udtryk for omkredsen af sammensatte geometriske figurer.
3
Jeg opstiller et algebraisk udtryk for arealet af sammensatte geometriske figurer.
Læringsmål 5
1
Jeg multipliceret to toleddede størrelser med hinanden ved brug af geometrisk repræsentation eller ved at gange ind i parenteserne.
2
Jeg omskriver flerleddede størrelser til multiplikation af to toleddede størrelser ved brug af geometrisk repræsentation.
3
Jeg anvender omskrivning af flerleddede størrelser til multiplikation af to toleddede størrelser i forbindelse med reduktion af algebraiske brøkudtryk.